29 yorum

  1. Hocam 11 yasina girecek kizima ogrt derslere katilmiyor diyorlar ama katilim disinda dersleri guzel sorumlulugunu bilen ogrci ve bunlari ben ilk 2 siniftan beri duyuyorum 2 sinifta dr gittigimde porteus lab ve burdon testi uygulandi dikkat hatalari yapildigi ve performans 95 cikti beni onerilerle gonderdi simdi 6 sinif ayni sikayetleri butun ogrt soyluyor katilim yok yine dr gittim prozac verdi 3 ay kullandik cok ters tepki oldu hircinlasti soylefim degistirdi risperdal 1mg yarisi tekrar ayni testleri uyguladi bu sefer ql performans90 donuk normal zeka cikti dikkat hatalafi gozldmlendi dddi sosyal islev bozuklugu tanisi koydu ilaca devam fakat benim bu sefer kaygilarim oldu biz dogru yoldamiyiz ilac vermek beni cok rahatsiz ediyor nasil bir yoldayim bilemiyorum yardimci olursaniz cok sevinirim bir anne olarak cok kotu hissediyorum saygilarimla

  2. Sayın Arzu Hanım,
    Çocuğunuzun derslere katılmamasının bir çok nedeni olabilir. Dikkat azlığı, özel öğrenme güçlüğü, bazı anksiyete problemleri, takıntılar vb.
    Bunların araştırılması gerekir.

  3. Sayın Ayten Hanım,
    Ayrılma anksiyetesi nin bir çok sebebi olabilir. Bazı evlilik sorunlarının çocuğa yansıması, genel olarak negatif düşüncelere sahip olma, bağlanma sorunları, bazı travmalar, bakıcı sorunları, ebeveynin stresle baş etmede ve zor bir çocukla baş etmede yetersiz kalması, ebeveyn de anksiyete bozukluğu veya depresyon veya her ikisinin birden olması, annenin bebeğe bakarken yeterince destek göremeyip kaygı yaşaması gibi.
    Bunların araştırılması gerekir.

  4. Merhaba.4 yaşında Ege isminde bir oğlum var.1,5 senedir kreşe gidiyor.Öğretmeniyle görüşmelerimizde genel olarak etkinliklere katılan zeki bir çocuk olduğunu söylüyor.Fakat 2 aydır bir sorunla karşı karşıyayız.Kesinlikle ailesiyle beraberken yapmadığı şeyi okulda 2 arkadaşına yapıyormuş.Sinirlenince ısırıyormuş.Öğretmeni yaptıktan sonra pişman oluyor ama uyarmama rağmen oyun esnasında sinirlendiğinde bu iki arkadaşını ısırıyor dedi.Bu hareketini başka arkadaşlarımın çocuklarına veya bizimle beraberken kimseye hiç yapmadı o yüzden çok şaşkınız.ne yapmalıyız.

  5. 11yasinda oglum var cok agresif ve surekli soyledigim konularin tersine gidiyo karsilik veriyo nasil onu daha sakin bir hale getirebilirim hocam

  6. Fevziye Hanım,
    Bu yaş ergenlik döneminin başlangıcı olan bir yaştır. Sizinle didişmesi ve agresif olması buna bağlı olabileceği gibi aile içi veya okulla veya arkadaşları ile ilgili bir soruna da bağlı olabilir. Araştırmak gerekir.

  7. Duygu Hanım,
    Okulda böyle davranması orada yaşadığı bir soruna bağlı olabilir. Arkadaşları tarafından dışlanma, onları kıskanma, onlar tarafından sinirlendiren davranışların yapılması veya öğretmenle ilgili sorunlar gibi…

  8. iyi günler hocam bahçelievlerde 5 yaşında bir erkek çocuk bebekliğinden bu yana bir takım ameliyatlar geçirmiş gözü ile ilgili konuşma ve yürüme problemi de var ailesinin durumu çok iyi değil yeteri kadar destek alamamış ve çaresizler artık annesine de vurma eğilimleri başlamış bu konuda bir destek sağlayabilme imkanınız varmıdır acaba maddi durumu olmayan çocuklara yardımcı olabilecek bir vakıf yada dernek bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.cok teşekkür ederim

  9. Merhaba hocam 7 yasinda bir kızım var aşırı sınırlı ve inat sürekli benimle kavga halinde ve ne olursa olsun hep sonunda onun dediği olsun istiyor herşeyden çabuk sıkılıyor çok geç canlı bir şeyi anında olsun istiyor akşam yatmakta çok zorlanıyoruz bıraksak sabaha kadar oturur bunun yani sıra yemek yemede sorunumuz var 7 yasinda 16 kilo 107 santim yaşıtlarından çok çok geri tıbbi bütün bölümlere götürdüm ciddi bir sorun yok kansızlık dışında ama yenemezligi bana psikolojik gibi geliyor ve okula başladığında çok mutlu gidiyordu şimdi ise isteksiz ve bazen ağlayarak gidiyor lütfen yardım ve ne yapmam gerekiyor bana yok gösterin şimdide teşekkürler

  10. Bazı çocuklar başından itibaren zor mizaçlı çocuklardır. Her konuda sorun çıkarırlar, itiraz ederler, yeni ortamlara zor uyum sağlarlar, uyku uyanıklık döngüleri, yemek yeme zamanları, uyanma zamanları düzenli değildir. Bu nedenle annelerini çok fazla yorarlar. Bu zor mizaçlarının yumuşaması için çocukla inatlaşmaya girmemek ve sabırlı olmak zamanla çocuğu biraz yumuşatabilir. Ayrıca yazdıklarınızdan çocuğunuzun dikkat azlığı ve hiperaktivitesi de olabileceği anlaşılıyor. Bir çocuk psikiyatrisi uzmanı ile görüşmenizde fayda vardır.
    Hoşça kalın.

  11. Sevgili hocam 7 yaşında ikizlerim var bir kız bir erkek erkek çocukta kaygı ve korku problemi ve üstelik okulda akademik olarak Geriden geliyor doktor porzac kullandırdı ilaveten risperdal 1 mg yarım kullanıyoruz Doğrumu yapıyoruz yannışmı yapıyoruz hemşerime sorayım dedim İlaçlarla ilgili kaygılarım var özellikle risperdal

  12. Merhaba hocam
    oglum 32 aylık bı kac kelıme soyluyo cumle kurarak konusmuyo komutlarımızı alıyo bızı anlıyo ısmını soyleyınce bakıyo akranlarıyla arası ıyı kendı yasıtını gordugu zaman hemen yanına gıder elındekını babaya ver anneye ver dıyınce gıder verır dedıgımızı yapargecenlerde patates yedırdım agzına sıcak gelmıs sıcak dedı 2 3 ay once elınde sımıt her 2 elınede alma huyu var 2 elındede sımıt vardı sımıtın bırını ıstedım ıkısınınyanyana getırdı buyuk olanı aldı kucuk olanı bıze verdı su ıstedıgınde suyu ısıtarak verırım cezvede ısıtırım benı cekıstırır mutfaktakı cekmeceyı acar bana cezveyı verir bu sekılde hareketlerı var elıne gozluk verınce gozune takar ates olcer verınce alnına goturur atesını olcer ama asırı hareketlı bebeklıgındem berı hatta anne karnındayken bıle hareketlıydı daha 1 aylıktı oldugu yerde yan yonerdi cocuk psıkıyatrıstıne goturdum otuzm degıl hıperaktıf dedı sıkayetımızı anlatınca 3 aydır aynı doktora gıdıyoduk dun baska bı psıkıyatrıste daha goturmek ıstedım orda ku doktortan utandı utanma huyumuz var cekındı ılk basta doktorun dedıgını yapmadı sonra oyuncaklarla oynadı elındekı topu anneye ver dedı bana verdi kapıyı ac dedi actı kapa dedı kapadı zıplıyo otızm olabılır dedi oglumda otızm olabılrmı

  13. Tuğçe Hanım,
    Otizmin tanısı çocuğu görüp izleyerek konabilir. Yazdıklarınıza göre otizm denemez; fakat çocuğu görmeden otizm değil de denemez. Çocuğu görerek sizin tarif etmediğiniz veya dikkatinizi çekmeyen pek çok şeyi doktor gözleyerek tanıyı daha rahat koyabilir.

  14. Hocam, 15 yaşını 20 gün sonra bitirecek bir kızım var. Asi ruhlu biri ama biz şimdiye kadar idare ettik. 8 ay önce bir sevgili edindi ve huyları değişti. Her gün telefonla kavga ediyor, bağırıp çağırıp vurup kırıyor. Bir müddet ses çıkarmadık ama artık iyice zıvanadan çıkınca müdahale etmek zorunda kaldık. Uzun süre bu ilişkisinin kendine zarar verdiğini, bu yaşta bu yoğunlukta bir ilişki olamayacağını, erkek arkadaşının kendisine zarar verdiğini söyledik. Tabi bu sırada bizi kızdıracak haraketler yapınca eşim işaret parmağını kaldırarak “bak kızım” diye sert bir giriş yaptı.
    Daha sonra ayrıldığını söyleyerek bizi kandırdı ama ilişkisi devam ediyor. Resmen bunalıma girdi. Hiç bir şeyi kabul etmiyor. Geçen sinir krizi geçirdi ve babasına bana şiddet uyguladın dedi, hatta pencereyi açar bana tecavüz ediyorlar diye bağırırım dedi. Zor zapdettik. Bana da “bana şiddet uygulayan adamı boşamıyorsun seni affetmeyeceğim” diyor.
    Hayatımız tamamen ellerimizden kayıp gidiyor. Sakin olamıyorum. Ne yapmam lazım.
    Şimdiden teşekkürler.

  15. Merhaba Hocam
    Oğlum 6 yaşında geceleri bizimle uyuyor ve babasına dokunmadan yani babası yanına yatmadan uykuya dalamıyor
    çünki babası böyle alıştırmakta ısrarcı oldu bu konuda be birçok konuda anlaşmazlıktayız ve geceleri sıklıkla tartışmamıza şahit oluyor ve bu durumdan etkileniyor . Eşimden ayrılmak istiyorum ama bir gece dahi babasından ayrı kalamıyor üstelik yakında kardeşi olacak bu süreci en az etkileşimle atlatmak için nasıl bir yol izlemem lazım. Teşekkürler

  16. Bu yaş çocuğunun ayrı yatması daha doğrudur.. Bu nedenle bu alışkanlığın bir noktada kesilmesi gerekir. İlk zamanlarda biraz tepki gösterebilir; fakat bu konuda tutarlı davranırsanız kendi yatağında uyumayı kabullenecektir. İlk zamanlar belki uyuyuncaya kadar babası odasında bekleyebilir.
    Boşanma konusu sizin şartlarınızı düşünerek karar vereceğiniz bir konu. Babasına bu kadar düşkün olan oğlunuz için zor olabilir; fakat böyle bir durumda ona detaya girmeden açıklama yapmanız gerekir. Boşanmadan sonra bir velayet sorunu olmazsa ve babayı da istediği zaman görebilirse, boşanmada sonra eşinizle aranızda karşılıklı suçlamalar ve çocuğu da buna alet etmek gibi durumlar olmazsa çocuk daha az olumsuz etkilenir.
    Hoşça kalın

  17. merhabalar hocam 10 yasında atıpık otızm ve epılesı hast kızım varkonusamıyor yuruyor yemegını yıyyor tuv ne gıdıyorıhtıyaclarını bır sekılde bellı edıyor suandakı en buyuk sorunumuz cok sert sekılde vurmsı tırmık atması ıplık takıntısı egıtım alıyoruzama bu sorunları tum cabamıza ragmen ustesınden gelemedık bukonuda yardımcı olurmusunuz otızmlı hsat rı kabul edıyormusunuztesekurler

  18. hocam merhaba kızım yaklaşık 4buçuk aylıkken kafasını sallayıp uyumaya basladı .suanda 7yaşında ve hala kafasını sallayıp uyuyor.hatta uykuya dalmak için bu şekilde kafasını sallamaya devam ediyor.6aylıkken ıstanbul cocuk araştırma hastanesıne goturduk.ama çözüm bulamadık.konu hakkında yardımlarınızı bekliyoruz

  19. merhaba Türkiyede yeni bir bölüm olan Ergoterapi ile ilgili sizinle yüzyüze görüşmek istiyorum.Ergoterapi hakkında ayrıntılı bir rapor sunup Ergoterapi çalışmalarını size anlatmak için randevu talep ediyorum.Saygılarımla

  20. Hocam kızım 3.5 yaşında. 3yaşında Dr denver testi yapın dedi testte ismine geç cevap veriyor. Hareketli yerinde durmuyor. İnce motor kas gelişimi 3 yaş, kaba motor 2.5 yaş,dil gelişimi 2.5 yaş, kişisel sosyal gelişim 25 aylık TIR. Destek eğitimi önerilir yazıyordu. Maalesef çok tlf ve TV ye maruz kaldı. Hiç arkadaşı yoktu kreşe gidene kadar.evde az konuşuluyordu. Yazları sık parka götürürdüm. Dr a testi verdik. uyaran eksikliği var dendi. Özel eğitim demedi. Kreşi de ben dedim olur dedi. 4-5 aydır kreşe gidiyor. Biraz dili açıldı. Yalnız kafama şu takıldı. Özel eğitimde versek daha hızlı ilerler mi. Özel eğitimi kendimiz karşılamakta ilerde rapor kaydı gibi kaydında kalırım. Malum toplum damga vuruyor. Kafama takılan diğer konu tek Dr a gösterdim. Başka Dr a göstersem fikir ayrıldığından teşhis farklı olurmu. Göz teması var. İsmine birkaç kere seslenince cvp veriyor. Aşırı inatçılığı azaldı. Etkinliklerden kitap okunmasından çabuk sıkılır.yinede az az da olsa adım adım eğitim setleri den 22.ayı bitirdik 4 5 ayda. Dikkat güçlendirme setine başlayacak. Sık olmadada konuşup oynuyoruz hemen hemen hergün. Renkleri genelde bilir. Şekilleri bilmez. Tavsiyelerini istiyorum hocam. Saygılarımla

  21. Özel eğitime başlatıp kendimiz karşılasak ilerde çocuğun kaydında önüne damga gibi gelirim. Bir arkadaş rapor devletten alınca özel eğitimin masrafları karşılanıyor. Ve çözger denen bu rapor 2 yıllık olup siliniyor. Çocukta ilerde damga yemiyor diyor doğrumu acaba

  22. hocam merhaba beniz 7 yaşında bir oğlum var hiperkatif ılk 3 yaşında ana okuluna gitmeye başladğinda problemlerle karşılaşmaya başladık aslında ılk başata şımarıklı yaramazlık olarak çok üstüne gitmedik olayın sonra 1 sınıfa gitmeden özel bir okulun ana okuluna verdik ve burda sorunlar buyudu oglumla ılgılenmek ıstemedıler ve okuldan alma durumuna getirdiler aldık sonra onların üzerine bi kaç meslektaşınızla görüştük gerek özel gerek devlet öğretmenlere kalsa ilaç kulanmalı ama uzamnlar böyle bir şeye gerek olmadıgını katı kuralr koyup esnetmeyin dediler bızde bu uygulamaya gectık ama hiper aktif olduğu için sorunlar gelmeye devam ettı enısı anaokulundan aldık kreşe verdık tekrar anaokul dönemini burda tamaladı bu arda onu yüzmeye verdik ordaki öğretmeniz net çizglil kuralıydı ve oglum onu çok dınlerdı ve yuzmeyı kuralı bir şeklde ögrendı halada devam edıyor ve durum gayet ıyı ama bunun yanısıra dalgalı tedavide uyguladık faydası oldu dıkkat suresı gelısıtı farkındalık olustu ama hala tavırlarında kuralarında net olmayan kişileri esentebılıyor bu yuzdende okul öğretmenız şikayte edıyor çok harketlı benı dinlemeiyor bugun hiç yazı yadıramdım gıbı ama sonuç okumayı öğrendı yazıyazabılıyor çıkrtma toplama karne güzel ama yıne bu yukarıda bahsetiğm durumlar okulda önumuze ckıyor ne yapmalıyız hocam teşekkürler

  23. Alışkanlık haline gelmiş bir durum gibi görünüyor. İlgisini çekecek, onu rahatlatacak başka bir şey bulursanız faydası olabilir.

  24. Hocam merhaba 2 yaşında kızım var.son 10-15 gündür gece uykusunu uyuduktan sonra sabah saatlerine yakın korkarak ağlamalı kalkma durumları oluyor bu neden olabilir ne yapmak gerekir ?

  25. Bu durumu açıklayacak bilinen bir hastalığı yoksa muhtemelen rüya anksiyetesi dediğimiz bir bozukluktur.Şimdilik şey yapmanız gerekmez. Devam ederse değerlendirmek gerekebilir.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.