Çocuklarda Alkol ve Uyuşturucu Madde Kullanımında Tedavi

ÇOCUKLARDA ALKOL ve  UYUŞTURUCU MADDE KULLANIMINDA TEDAVİ

Alkol ve madde kullanımının her geçen gün 15 yaşın altındaki çocuklarda da özellikle de      risk  grubundaki çocuklarda ( eğitim düzeyi düşük ailelerin çocukları, parçalanmış aile çocukları,  bu maddelerin kullanıldığı ailelerin çocukları, sokaklarda yaşayan çocuklar, disiplinin çok katı veya çok gevşek olduğu ailelerin çocukları   ) artarak devam etmesi, koruyucu önlemleri ve tedaviyi  her geçen gün daha önemli hale getirmektedir.Özellikle alkol ve  uçucu maddeler 15 yaşından önce kullanılmaya başlanmaktadır.Daha ileri yaşlarda, esrar, daha sonrada eroin kullanılmaktadır.Son yıllarda ülkemizde ectasy kullanımı da artmaktadır.Kokain çok pahalı olduğundan özellikle belli bir ekonomik düzeyin üstünde olanlar tarafından kullanılmaktadır. Tıpta kullanılan bazı ilaçlarda bağımlılık yapabilmekte veya bazı kimseler tarafından kötüye kullanılmaktadır.

Bağımlılık ve uyuşturucu  özelliği olan maddeler;.

Yasal olarak satılan  alkol, uçucu maddeler ( tiner, bally, vb.), tıpta kullanılan           çeşitli ilaçlar  ve esrar, eroin, ecstasy, kokain gibi maddelerdir. (bu maddeler çok çabuk bağımlılık yapan ve öldürücü etkileri fazla olan ve tedavileri çok zor olan maddelerdir.).Bu maddelerin hepsinin  kötüye kullanımı ve bağımlılığında temel tedavi yaklaşımları aynıdır; ancak tedavilerin süresi ve nüks oranları farklıdır.

Bu maddelerin kullanımı ve bağımlılığından korunmak ve  tedavi üç aşamalı olarak yapılmaktadır.

1 geri izleme / bildirim

1. çocuk psikiyatri uzmanı - Çocuk ve Ergen Psikiyatri