Çocuklarda Beslenme Bozukluğu

Çocuğun yeterince yemek yemiyor olması nedeniyle kilo almaması veya kilo kaybının olması ve bu durumun en az bir aydır devam ediyor olması durumunda beslenme bozukluğu vardır. Aşırı beslenmede bir sorundur. Fakat; çok daha az görüldüğünden ilgi odağı olmamaktadır.

Beslenme bozukluğu diyebilmemiz için mide bağırsak sistemi hastalığı veya başka tıbbi bir hastalığın olmaması gerekir. Çocukların yaklaşık beşte birinde beslenme bozukluğu vardır; ve yarıdan fazlasında tıbbi bir hastalık yoktur. Bu tür bir bozukluk tamamen normal olan bir çocukta görülebileceği gibi gelişme geriliği ile birliktede görülebilir.

Beslenme bozukluğu çocuğun yaşadığı bazı travmalarla ilgili olabilir. Örneğin yemek yerken boğulma tehlikesi yaşamak, sondayla beslenmiş olmak gibi. Yeterince yemek yememe daha çok anne çocuk ilişkisindeki bozukluğa bağlıdır.

Beslenme bozukluğu olan bir çocuğun tedavisinde öncelikle bir organik etken olup olmadığı araştırılır. Bir çocuk hastalıkları uzmanı veya çocuk mide bağırsak hastalıkları konusunda uzman olan bir doktor tarafından gerekli değerlendirmenin yapılması gerekir. Daha sonrada bir çocuk psikiyatrisi uzmanı tarafından detaylı bir beslenme öyküsü, gelişim öyküsü, akli durum muayenesi , anne babanın tutum ve davranışları, çocuk arasındaki ilişki, anne- baba sorunları araştırılır.

Beslenme bozukluğu anne çocuk ilişkisindeki sorunlara bağlı ise, anne çocuk arasındaki beslenme ilişkisi ve beslenme dışındaki ilişki ele alınır. Çocukla beslenme davranışını değiştirmek ve beslenme ile ilgili duygularını anlamak için oyun terapisi yapılabilir.

Beslenme bozukluğunda öncelikle ayaktan tedavi yapılır. Ayaktan yapılan tedavi ile olmuyorsa çocuğu yatırarak tedavi yapılabilir. Bu durumda öncelikle besleyici sıvı gıdalarla tedaviye başlanır ve daha sonra yavaş yavaş katı gıdalara geçilir. Çocuk düzenli yemek öğünlerine ve yemek konusunda duyarlı ve destek verici bir ortama girmiş olur. Bu durumda anne babanın üstündede beslenme sorumluluğu alındığından rahatlamış olurlar. Hastane ortamı

1 geri izleme / bildirim

1. çocuk psikiyatri uzmanı - Çocuk ve Ergen Psikiyatri